> Hoe werkt de inlogprocedure?

- Als u voor de eerste keer de link opent krijgt u de notificatie: “Dit is de eerste keer dat deze applicatie gestart wordt. Controleer uw verbindingsinstellingen”

- U klikt dan “OK”

- Rechtsboven verschijnt er een uitschuifmenu waarbij u alleen op ‘opslaan’ klikt

- Sluit uw browser na het opslaan af en ga terug naar de uitnodigingsemail

1. Klik in de mail op de link om een wachtwoord aan te maken. (eerste link)

2. Vul het gewenste wachtwoord tweemaal in en klik op Voltooien.

3. Sluit vervolgens het tabblad en ga terug naar de mail.

4. Klik in de mail op hrm.workguide.nl/portaal

5. Log nu in met uw mailadres en het gekozen wachtwoord.

6. U krijgt een mail met verificatie code, vul deze in op het portaal.

7. U bent nu ingelogd.

> Wat is de link van het HR Portaal?

https://hrm.workguide.nl/portaal

> Wat is het e-mailadres van Regio HR bij vragen over het HR Portaal?

hrportaal@regiohr.nl

> Ik krijg een blanco pagina als ik op de link heb geklikt?

Uw computer opent de link in een verouderde versie van uw webbrowser. Het beste is dan om de link te openen in de nieuwste versie van webbrowser Google Chrome.

> Ik heb de e-mail met de uitnodiging voor het HR Portaal per ongeluk verwijderd

Laat ons dat weten per e-mail: hrportaal@regiohr.nl Wij sturen u vervolgens een nieuwe uitnodiging.

> Ik heb nog nooit gehoord van Workguide of Regio HR

Workguide is de applicatie waarin werknemers worden geregistreerd in het kader van de nieuwe privacywet AVG. Regio HR is een zusterorganisatie van Regiopoortwachters. Zie voor meer informatie over Regio HR de volgende websites: http://www.evigroep.nl/ en https://www.regiohr.nl/

> Kunnen jullie voor mij de ziek- en/of herstelmelding in het HR Portaal zetten?

Ja dat is mogelijk via Regio HR. Regio HR biedt werkgevers de mogelijkheid om hun ziek- en hersteld meldingen per e-mail en/of telefonisch door te geven. Regio HR zorgt er dan voor dat uw ziek- en hersteld meldingen correct en volledig worden ingevoerd in uw HR Portaal omgeving. Hieraan zijn wel kosten verbonden. Mocht u hierover meer informatie wensen of deze dienstverlening willen afnemen, dan kunt u een e-mail sturen naar info@regiohr.nl met in het onderwerp van de e-mail “Ik wil per e-mail/telefonisch mijn verzuimmeldingen doorgeven”, vergezeld uiteraard van uw contactgegevens. Regio HR neemt dan contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

> Ik heb een wijziging gedaan in Verzuimsignaal (bijvoorbeeld een werknemer toegevoegd) maar zie dat niet terug in het HR portaal?

Mutaties omtrent werknemers dienen in het HR Portaal gedaan te worden. Vandaar uit worden de gegevens doorgestuurd naar Verzuimsignaal, dit werkt niet andersom.

> Ik krijg foutmelding bij het invoeren van mijn verificatiecode en heb het meerdere keren geprobeerd?

Dit kan veroorzaakt worden doordat u een verouderde code invoert. Na een tijdje vervalt de code namelijk. En om veiligheidsredenen is de code bij elke inlog weer anders. Wanneer u het nog een keer probeert, gebruik dan de code uit de laatst ontvangen e-mail.

> Het duurt zo lang voordat ik de verificatiecode binnen krijg en dan is de geldigheid al verlopen?

De tijd van de verificatiecode kan om veiligheidsredenen helaas niet worden verlengd. Het probleem wordt veroorzaakt door de tijd die door uw systeembeheerder is ingesteld voor het verversen van de e-mail. Vraag uw systeembeheerder in uw e-mailprogramma een kortere omlooptijd te hanteren.

> Ik kan alleen Internet Explorer gebruiken op mijn werk?

Internet Explorer is een verouderde browser en voldoet niet aan de huidige beveiligingseisen. Om deze reden is het HR Portaal niet ontwikkeld voor gebruik met Internet Explorer. Vraag uw systeembeheerder toegang tot een andere webbrowser.

> Ik mis een werknemer in het HR Portaal?

Deze kunt u zelf invoeren in het HR Portaal middels het plusje bij werknemers. Zie de handleiding voor uitgebreide informatie over het HR Portaal.

> Kunnen jullie voor mij een wachtwoord aanmaken?

Dit is helaas niet mogelijk. Door de aangescherpte regels kan alleen het wachtwoord via de het HR Portaal aan u worden verstrekt. Let goed op dat u de volgende stappen doorloopt. Als u al een wachtwoord heeft aangemaakt, begint u dus bij stap 4. 1. Klik in de e-mail op de eerste link om een wachtwoord aan te maken 2. Vul het gewenste wachtwoord tweemaal in en klik op Voltooien 3. Sluit vervolgens het tabblad en ga terug naar de e-mail 4. Klik in de e-mail op hrm.workguide.nl/portaal 5. Log nu in met uw e-mailadres en het gekozen wachtwoord 6. U krijgt een e-mail met verificatie code, vul deze in 7. U bent nu ingelogd

> Ik zie geen verzuimdossiers in het HR Portaal

Mutaties omtrent werknemers dienen voortaan in het HR Portaal ingevoerd te worden. De verzuimbegeleiding en het bijbehorende verzuimdossier zullen in VerzuimSignaal op dezelfde manier gecontinueerd worden. De reden is dat vanaf 26 mei jl. wij als arbodienst geen gegevens van gezonde werknemers meer mogen inzien. Vandaar dat alles vanuit Regio HR beheerd gaat worden in dit portaal om aan de wet AVG te voldoen.

> Ik krijg een foutmelding bij het uit dienst melden van een werknemer.

Het uit dienst melden van een werknemer dient u te doen onder het kopje ‘’dienstverband’’. Hier kunt u vervolgens het dienstverband aanklikken doormiddel van het vierkantje met het pijltje erin (dit teken staat voor de datum). Vervolgens kunt u onder ‘’start datum’’ de einddatum invullen in ‘’einddatum’’ doormiddel van het aanklikken van de juiste datum in het kalendertje (niet typen, dit wordt niet geregistreerd). Vervolgens geeft u daaronder reden beëindiging dienstverband. Als u hierop klikt krijgt u een uitschuifmenu en kunt u de reden van toepassing kiezen. Daarna klikt u op ‘’ok’’ onderin het scherm en vervolgens op de diskette onderin de pagina om het geheel op te slaan. Als u niet op de ‘’ok’’ knop of ‘’annuleren’’ knop klikt in het dienstverband, blijft het dienst verband open staan waardoor u dit dienstverband elke keer terug blijft zien. Dus ook in een andere werknemer. U dient dus elke keer als u een dienstverband opent deze te sluiten doormiddel van ‘’ok’’ of ‘’annuleren’’. U zult zien dat u daarna het dienstverband niet meer bij een andere werknemer ziet staan. Enkel nog het dienstverband die van toepassing is van de desbetreffende werknemer. Dit is geen bug. U kunt het vergelijken met dat u een internet browser opent en vervolgens een nieuw tabblad hierin opent. Het eerste tabblad blijft ook staan als u deze niet afsluit. Onder het kopje algemeen kunt u ook een datum uit opgeven maar dit is slechts om de werknemer op inactief te zetten in het overzicht van de werknemers. Als u dit doet, blijft het dienstverband gewoon doorlopen maar wordt enkel de werknemer op inactief gezet in het overzicht van de werknemers. U dient dus eerst het dienstverband aan te passen voordat u een datum uit ingeeft in het kopje algemeen.