FAQ
Meest voorkomende vragen over het HR Portaal
Klik op de vraag voor het antwoord
> Hoe is de inlogprocedure?
> Wat is de link van het HR Portaal?
> Wat is het e-mailadres van Regio HR bij vragen over het HR Portaal?
> Ik krijg een blanco pagina als ik op de link heb geklikt?
Uw computer opent de link in een verouderde versie van uw webbrowser. Het beste is dan om de link te openen in de nieuwste versie van webbrowser Google Chrome. Via deze link kunt u die downloaden: https://www.google.com/chrome/
> Ik heb nog nooit gehoord van Workguide of Regio HR
Workguide is de applicatie waarin werknemers worden geregistreerd in het kader van de nieuwe privacywet AVG. Regio HR is een zusterorganisatie van Regiopoortwachters.
Zie voor meer informatie over Regio HR de volgende websites: www.evigroep.nl en www.regiohr.nl
> Ik heb de e-mail met de uitnodiging voor het HR Portaal per ongeluk verwijderd
> Kunnen jullie voor mij de ziek- en/of herstelmelding in het HR Portaal zetten?
Helaas is dit in verband met de wet AVG niet meer mogelijk. Casemanagers kunnen niet in het HR portaal en vanaf half mei hebben wij als arbodienst geen inzage meer in gegevens van werknemers die niet ziek zijn. U dient zelf de melding in te voeren in het HR portaal.
> Ik heb een wijziging gedaan in Verzuimsignaal (bijvoorbeeld een werknemer toegevoegd) maar zie dat niet terug in het HR portaal?
Mutaties omtrent werknemers dienen in het HR Portaal gedaan te worden.
Vandaar uit worden de gegevens doorgestuurd naar Verzuimsignaal, dit werkt niet andersom.
> Ik krijg foutmelding bij het invoeren van mijn verificatiecode en heb het meerdere keren geprobeerd?
Dit kan veroorzaakt worden doordat u een verouderde code invoert. Na een tijdje vervalt de code namelijk. En om veiligheidsredenen is de code bij elke inlog weer anders. Wanneer u het nog een keer probeert, gebruik dan de code uit de laatst ontvangen e-mail.
> Het duurt zo lang voordat ik de verificatiecode binnen krijg en dan is de geldigheid al verlopen?
De tijd van de verificatiecode kan om veiligheidsredenen helaas niet worden verlengd. Het probleem wordt veroorzaakt door de tijd die door uw systeembeheerder is ingesteld voor het verversen van de e-mail. Vraag uw systeembeheerder in uw e-mailprogramma een kortere omlooptijd te hanteren.
> Ik kan alleen Internet Explorer gebruiken op mijn werk?
Internet Explorer is een verouderde browser en voldoet niet aan de huidige beveiligingseisen. Om deze reden is het HR Portaal niet ontwikkeld voor gebruik met Internet Explorer. Vraag uw systeembeheerder toegang tot een andere webbrowser. Het beste is dan om de link te openen in de nieuwste versie van webbrowser Google Chrome. Via deze link kunt u die downloaden: https://www.google.com/chrome/
> Ik mis een werknemer in het HR Portaal?
Deze kunt u zelf invoeren in het HR Portaal middels het plusje bij werknemers. Zie de handleiding voor uitgebreide informatie over het HR Portaal.
> Kunnen jullie voor mij een wachtwoord aanmaken?
Dit is helaas niet mogelijk. Door de aangescherpte regels kan alleen het wachtwoord via de het HR Portaal aan u worden verstrekt. Let goed op dat u de volgende stappen doorloopt. Als u al een wachtwoord heeft aangemaakt, begint u dus bij stap 4.
> Ik zie geen verzuimdossiers in het HR Portaal
Mutaties omtrent werknemers dienen voortaan in het HR Portaal ingevoerd te worden. De verzuimbegeleiding en het bijbehorende verzuimdossier zullen in VerzuimSignaal op dezelfde manier gecontinueerd worden. De reden is dat vanaf 26 mei jl. wij als arbodienst geen gegevens van gezonde werknemers meer mogen inzien. Vandaar dat alles vanuit Regio HR beheerd gaat worden in dit portaal om aan de wet AVG te voldoen.
Contact
Adres : Balie 7
4301 GZ Zierikzee
Telefoon : +31 (0)85 - 273 32 45
Email : info@regiopoortwachters.nl
K.v.K. : 22059455
BTWnr. : 8155.66.414
STUUR EEN BERICHT
Copyright EVI Groep 2022